Wat zijn de rechten van de huurders over "eigen terrein" t.o.v. de verhuurder?

Wij wonen met een paar 100 studenten op een terrein dat voorzien is van bordjes met 'Eigen terrein'. Nu heeft de verhuurder van dit studentencomplex besloten dit terrein te laten gebruiken als parkeerplaats voor een plaatselijk feest - voor honderden studenten twee weken lang - wat enorm veel overlast met zich meebrengt.
Wat zijn de rechten van de huurders? Het lijkt mij dat hier wel enige compensatie tegenover de huurders geplaatst is. Reeds geparkeerde auto's en fietsen zal het geen goed doen en de nachtrust wordt ernstig bedreigd. Het feest duurt namelijk verschillende keren tot 6 uur in de ochtend. Het lijkt mij niet de bedoeling dat de verhuurder zomaar van twee walletjes kan snoepen zonder dat de huurders enige compensatie tegemoet zal komen. Immers zal ik twee weken verhuizen naar de andere kant van de stad omdat de overlast zo groot zal zijn!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overleg eens met de gemeente en de wijkagent.

Antwoorden (1)

De eigenaar had dit volgens mij eerst met jullie moeten overleggen, conflicten kan je voorleggen aan de huurcommissie.

"Particuliere verhuurders met 25 of meer woningen moeten regelmatig overleg voeren met hun huurders. Dit geldt ook voor woningcorporaties.

Verplicht overleg huurders en verhuurder

Huurdersorganisaties en bewonerscommissies hebben recht op informatie van de verhuurder. Bijvoorbeeld over zijn plannen voor de komende jaren. Ook moet de verhuurder minimaal 1 keer per jaar overleg met hen voeren. Dit staat in de Wet op het overleg huurders verhuurder (WOHV)."